Klagomålshantering inom

Förskolan Gläntan AB

 

Enligt skollagen 4 kap. 8§ skall huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot förskolan. 


Förskolan Gläntans värdegrund står för omtanke, öppenhet, och handlingskraft. Vi sätter därför stort värde på en fungerande dialog med vårdnadshavare och barnen. Vi är lyhörda inför dina åsikter och ser dessa som en nyckel i vårt ständiga arbete att utveckla våra verksamheter. Din röst är viktig för oss!



Hit kan du vända dig

Om du har klagomål på förskolan kan du vända dig till:


 

  1. Förskollärare/barnskötare på avdelningen
    där ditt barn går

  2. Rektor Magnus Danielsson

  3. Fylla i detta dokument och lämna in det till avdelningen

 


Gärna både muntligen och skriftligen.



Om du vill vara anonym så skriv ut blanketten och skicka den till:


Förskolan Gläntan AB

Frösätrabacken 7 C

12737 Skärholmen



När vi tar emot ett klagomål ser vi över orsakerna till klagomålet och vidtar de åtgärder som behövs och återkoppling ges, alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras.

Share by: