Välkommen till Förskolan Gläntan ®

Förskolan består av 3 avdelningar, Ugglan 1-2 år, Grodan 2-3 år och Ekorren 3-6 år.

Förskolan Gläntan ligger i direkt närhet till stora naturområden i Sätra med anslutning till Mälaren, där vi gör våra

utflykter för att utforska naturen och djurlivet, barnen få många spännande upplevelser och ett stort lärande.

Bilder/Video dagligen till dig som förälder direkt in din mobil

Till hjälp med vår digitala dokumentation använder vi Tyra, där ni som förälder dagligen

får dela barnens upplevelser och utveckling via bilder och video direkt i er mobil.

Vår målsättning

Målsättningen för oss är att få trygga, nyfikna, kreativa och initiativrika barn, som genom leken känner glädje i att lära och undersöka tillsammans med andra med våra aktiva pedagoger som uppmuntrar och inspirerar barnen att ställa produktiva frågor.

Vår förskola jobbar med lärande för en hållbar utveckling och undervisar utifrån läroplanen lpfö-18 med inspiration från pedagogiken Reggio Emilia sedan 1994 med fortlöpande utbildningar för våra pedagoger.

Oavsett vilket prioriterat mål som förskolan arbetar utifrån, är grunden alltid densamma för arbetet att barnen ska få lära sig genom att upptäcka och experimentera i unika miljöer.

Ansvariga för verksamheten är:

Huvudman

Moa Gehlin

moa@forskolanglantan.se

Magnus Danielsson

magnus@forskolanglantan.se

Våra pedagoger ser fram emot att lära känna er och ge barnen en  fantasifull och upptäckande tid hos oss på Förskolan Gläntan