Lediga jobb på Förskolan Gläntan i Sätra

Varaktighet: Tillsvidare

Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Kvalifikationer

Nu söker vi dig som har förskollärarutbildning samt en förskollärarlegitimation med flera års

erfarenhet av att vara förskollärare med eget ansvar.

Arbetslivserfarenhet

Krav

• Lärare i förskola/Förskollärare - 2-4 års erfarenhet

Utbildning

Krav

• Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Pedagogik och lärarutbildning

Om jobbet

Lite om oss

Förskolan Gläntan ligger i direkt närhet till stora naturområden i Sätra med anslutning till Mälaren.

Vår målsättning är att få trygga, nyfikna, kreativa och initiativrika barn, som genom leken känner glädje i att lära och undersöka tillsammans med andra.

Vår förskola jobbar med lärande för en hållbar utveckling och undervisar utifrån läroplanen med inspiration från pedagogiken Reggio Emilia sedan 1994 med samma ledning, och ägare (Moa Gehlin som för övrigt blir din mentor) vilket borgar för hög kvalité samt en strukturerad och trygg förskola som följer tidens utveckling inom förskolans värld.

Enligt Moa Gehlin som både är ägare och VD sedan starten 1994 är en viktig del i framgången för Förskolan Gläntans personalens medvetna förhållningssätt gentemot barn och hållbart lärande. Målet är en förskola med medforskande, aktiva pedagoger som uppmuntrar och inspirerar barnen att ställa produktiva frågor.

Oavsett vilket prioriterat mål som förskolan arbetar utifrån, är grunden för arbetet att barnen ska få lära sig genom att upptäcka och experimentera i unika miljöer.

Vårt arbetslag består av glada pigga kreativa pedagoger varav fyra förskollärare, och en ateljerista samt barnskötare och It konsult som säkerställer digitaliseringen efter nya läroplanen.

Förskolan Gläntan är en mötesplats med tre avdelningar för barn mellan 1-5 år.

Ta gärna en virtuell rundtur i full 360° med 3D-kvalitet, det är ett roligt och interaktivt sätt att ta del av våra avdelningar

Arbetsbeskrivning

Som förskollärare hos oss kommer du få en ledande roll där du planerar arbetet, genomför uppföljningar samt analyserar för att förbättra och utveckla verksamheten tillsammans med arbetslaget .

Vi söker dig som vill arbeta med två förskollärare och en barnskötare på en avdelning med barn från 3-5 år. Vi ser helst att du arbetat inom förskolan några år innan du utbildade dig till Förskollärare.

Vi vill att du är med och bygger upp och utvecklar lärmiljöer med egna idéer som inspirerar och lockar till utforskande och lek där barnen alltid står i centrum.

Med hjälp av verktyg som observation, dokumentation och reflektion synliggör vi barns lärandeprocesser och tar ut riktning för nästa steg i det pedagogiska arbetet.

I arbetet med att utveckla verksamheten finns också en nyfiken ledning, Ateljerista och IT konsult som kommer vara ditt bollplank, som kan komma med idéer och tips för att underlätt ditt jobb.

Vi ser den pedagogiska dokumentationen som en självklar del i vårt systematiska kvalitetsarbete, samt ett bra kollegialt samarbete med flera förskollärare där vi skapar förutsättningar för barnens lärande i projektarbetet.

I olika mötesforum diskuterar och reflekterar du tillsammans med kollegor kring barnens utforskande och lärande.

Hos oss möter du engagerade och kompetenta kollegor och får tillgång till digitala verktyg, samt ständig kompetens utbildning och en tydlig organisation.

Vårt digitala verktyg är Tyra. Se mera på vår hemsida.

Moa har en mycket unik och gedigen bakgrund med sin uppväxt i Italien i en mycket erkänd konstnärsfamilj.

En bättre chef och ledare kan du inte få, om du vill utvecklas i din roll som förskollärare.

Vi erbjuder vi dig

• Dokumentationstid flera timmar i veckan
  • Arbetskläder
  • Friskvårdsbidrag
  • Studieresor till Reggio Emilia (gäller förskollärare)
  • Fortlöpande konferenser med teambuilding för att säkerställa vårt team
  • En helt unik arbetsplats, där du får möjligheten att utvecklas både som person och pedagog
  • Sist men inte minst, kompetenta och professionella kollegor och en ledning som alltid är på plats och lyhörd.

Jobbansökan